De 5 uitdagingen van e-commerce voor kleine bedrijven


Als oprichter en CEO van een aanbieder van winkelwagentjes voor kleine bedrijven, ben ik in een bevoorrechte positie om regelmatig gevallen van succes en mislukking bij de implementatie van e-commerce-sites te zien en te analyseren.

Op basis van mijn ervaring heb ik vijf uitdagingen kunnen identificeren die op de meeste gevallen van toepassing zijn. Winkeliers kunnen meestal met vallen en opstaan ​​tot dezelfde conclusies komen, maar in e-commerce is de lange weg altijd de dure manier. De beste optie is dan om te leren van het succes van andere online winkels.

1. Uw potentiële klanten vertrouwen uw site NIET

Via internet kunnen moeder-en-pop-websites er net zo goed uitzien – misschien zelfs beter – dan de websites van grote bedrijven. Alle potentiële klanten zijn zich hiervan bewust en zullen niet onder de indruk zijn van een verfijnde lay-out en een professioneel logo. Potentiële klanten vertrouwen NIET op de site waar ze net zijn aangekomen en het moet uw bewuste beslissing zijn om te doen wat nodig is om hen van gedachten te laten veranderen. Begin met het weergeven van een fysiek adres, een telefoonnummer en een lijst met mensen achter de site. Overweeg om uw krachten te bundelen met andere websites die legitimiteit voor u creëren. Als u uw leveranciers en distributeurs ertoe kunt brengen u op hun websites te vermelden, zal dit uw bedrijf zeker betrouwbaarder maken. Word lid van een best practices-organisatie zoals het Better Business Bureau, of een privacycertificeringsprogramma zoals Truste. Moedig uw klanten aan om uw producten of diensten onder hun naam en bedrijf te beoordelen. Publiceer succesverhalen en zorg er altijd voor dat de auteur duidelijk wordt geïdentificeerd. En nog belangrijker: beantwoord alle pre-sales vragen volledig en tijdig. Veel potentiële klanten zullen contact met u opnemen met zeer eenvoudige vragen of voor informatie die al in uw FAQ-gedeelte staat, alleen maar om het reactievermogen van uw bedrijf te testen. Wijs de nodige middelen toe om snelle, gepersonaliseerde en hoffelijke antwoorden op alle vragen voorafgaand aan de verkoop te verzekeren.


2. Uw producten of diensten verkopen zichzelf NIET

Een alarmerend aantal e-commerce winkeleigenaren gelooft blind in de volgende vergelijking:

Verkeer + goede prijzen = verkoop

Helaas is de realiteit veel complexer dan dat. Uw producten of diensten verkopen zichzelf NIET. Zelfs als u een aanzienlijk aantal bezoekers en de laagste prijs heeft, kunnen potentiële klanten ervoor kiezen om elders op internet te kopen. Waarom is dat? Misschien hebben andere sites meer middelen geïnvesteerd om hetzelfde product te presenteren. Zorg ervoor dat u in uw winkelwagen producten en diensten kunt presenteren zoals u wilt dat ze worden gezien. Als u vijf afbeeldingen per artikel nodig heeft, een lange beschrijving inclusief HTML-opmaak, meerdere categorieën, externe links en beoordelingen, pas dan de applicatie aan uw behoeften aan in plaats van uw bedrijf aan te passen aan de beperkingen van de winkelwagen. Voeg ook uw eigen unieke tekst toe aan de standaardproductbeschrijvingen van de fabrikant of leverancier. Als je denkt dat je niet de vaardigheden hebt om aantrekkelijke beschrijvingen voor je producten te maken, neem dan een schrijver aan die je je kunt veroorloven bij Guru. Doe een poging om de laagst mogelijke verzendkosten te krijgen of gratis verzending aan te bieden, en publiceer tarieven samen met verzendvertragingen voordat de klant uitcheckt. Door uw producten en diensten volledig en grondig te tonen, tijd en moeite te investeren, zullen de producten op uw website dezelfde producten overtreffen die elders op het web worden aangeboden, uw betrouwbaarheid vergroten en uw website in zoekmachines rangschikken.

3. De drang om te kopen duurt NIET lang

Zelfs als een potentiële klant uw site vindt, uw bedrijf gaat vertrouwen en zich genoodzaakt voelt om uw producten te kopen of uw services in te huren, blijft die drang niet lang duren. Daarom moet uw website zijn ontworpen om hem te laten stromen en ervan te genieten zolang hij duurt. De vereiste informatie bij elke stap en het juiste aantal stappen moeten zo klein en zo min mogelijk zijn. Als u downloadbare software verkoopt, is het vragen van een verzendadres absoluut een verspilling van kostbare tijd. De winkelwagen die u hebt gekocht, kan duizenden functies bevatten, maar een van de weinige functies die echt een verschil zal maken in termen van verkoop, is een korte en eenvoudige kassa. Zelfs als u al hebt geïnvesteerd in een ontwerp of in een winkelwagentje met een ongemakkelijke kassa, weegt u de inkomsten die u misloopt vanwege een slechte beslissing bij het opzetten van uw bedrijf. Aarzel niet om van aanbieder te veranderen. Wanneer u dit doet, onthoud dan dat de ideale kassa die de wens van klanten om te kopen het beste haalt, er een is waar het proces compleet is met drie schermen: productweergave, invoer van klant- en betalingsinformatie en bevestiging. Hoe eenvoudiger, hoe beter. Als u geen andere keus heeft dan een complexer proces te presenteren, zorg er dan voor dat het niet te ver verwijderd is van het ideale driestapsmodel.

About