Bij heel veel verschillende branches groeit de vraag naar digital signage, oftewel narrowcasting. Zo ook in de zorgbranche. Het is dan ook duidelijk zichtbaar dat er steeds meer aandacht is voor de communicatie naar de patiënten en bezoekers; zo ook in het Rijnstate Ziekenhuis. QYN kreeg de opdracht om een systeem te creëren waarbij het gastheerschap voor bezoekers sterk zou worden verbetert. QYN blies het oude systeem weer nieuw leven in en koos voor digital signage in de zorg. Essentiële veranderingen in de wachttijdWelke veranderingen heeft het gastheerschap van Rijnstate ziekenhuis ondergaan? In de eerste plaats is er gekozen voor een belangrijk kernonderdeel: de wachttijdmodule. Deze verbetering houdt in dat het voor bezoekers en patiënten overzichtelijker en duidelijker wordt hoe lang zij nog moeten wachten en wanneer een spreekuur uitloopt. Een receptioniste kan dit gemakkelijk via een scherm communiceren. Dit komt direct op een scherm te staan en dus kan dit snel en duidelijk worden gecommuniceerd naar de bezoeker. Niemand wil wachten wanneer het gaat om je gezondheid, en dus is het verbeteren van de wachttijd een essentiële verandering. Toepassing in de zorgDigital signage kan op allerlei manieren worden toegepast en dus ook in de zorg. Het is enorm belangrijk om bezoekers goed op de hoogte te houden van veranderingen. Na de verbeteringen aan de wachttijdmodule heeft QYN ook enkele nevenvestigingen voorzien van Wachtkamer TV; een manier om vermaakt te worden tijdens het wachten in bijvoorbeeld een polikliniek. |