SEO en SEA

SEO en SEA

SEO (zoekmachine optimalisatie) 

Het grootste deel van de Google zoekresultaten pagina zijn organische resultaten. Met SEO zorgen wij ervoor dat er meer bezoekers, leads en klanten worden ontvangen via Google en andere zoekmachines. Dit kan worden opgedeeld in drie grote focusgebieden namelijk, technische SEO, content en off-site SEO. 

Technische SEO

Met technische SEO wordt er voornamelijk gezorgd dat Google bij alle pagina’s kan die je in de zoekresultaten terug wilt zien.

Een aantal aspecten van technische SEO zijn laadsnelheid (hoe snel wordt de pagina ingeladen wanneer een bezoeker naar de website gaat), indexatie (worden de pagina’s die gevonden mogen worden ook daadwerkelijk gevonden door Google) en duplicate content (staat er content op de website die ook op een andere website of pagina staat). als SEO freelancer is Ralf van Veen hier vaak mee bezig.

Content

Sluiten de teksten op de website goed aan bij waar de bezoekers naar op zoek zijn in Google?

Met content wordt er met name bedoeld het uitzoeken van de juiste zoekwoorden waarop de website gevonden kan worden. Dit is vaak een afweging tussen de mate van concurrentie en de hoeveelheid maandelijkse zoekopdrachten dit zoekwoord heeft.

Belangrijk is om relevante zoekwoorden uit te kiezen en hierbij aansluitende teksten te schrijven. 

Off-site SEO (linkbuilding)

Hoe goed de website ook in elkaar steekt qua techniek en content, zonder links van andere websites zal de website niet hoog ranken in Google. Het algoritme van Google is er nog steeds op gericht om de kwantiteit en vooral de kwaliteit van links van andere websites te beoordelen.

Wij helpen je met het verkrijgen van een krachtiger linkprofiel. Dit doen wij als volgt. 

Het huidige linkprofiel in kaart brengen

Voordat wij kunnen beginnen met het verkrijgen van nieuwe links moet eerst het huidige linkprofiel in kaart worden gebracht.

Dit doen we om zowel een nulmeting te maken en als controle om eventuele schadelijke links te ontdekken en onschadelijk te maken. Bij deze analyse brengen wij ook gelijk de links die naar de concurrenten gaan in kaart. Hiermee worden er gelijk mogelijkheden voor nieuwe links ontdekt.

Wanneer het linkprofiel in kaart is gebracht zal de focus allereerst liggen op de relatief makkelijke mogelijkheden zoals startpagina’s. Hierbij zal er altijd worden gewaakt voor de kwaliteit van de links.

Hierna zullen wij verder gaan met het linkbuildingproject. Veel voorkomende varianten van het verkrijgen van links zijn het maken van artikelen, whitepapers, infographics of het meedoen aan een contest.

SEA (zoekmachinemarketing)

Google Adwords 

Door middel van Google Adwords worden er meer bezoekers gegenereerd naar jouw website. Met adverteren in Google Adwords ben je boven in de zoekmachine vindbaar op de belangrijkste zoekwoorden.

Het grootste verschil met SEO is dat er wordt betaald per klik naar de website.

Verschillende mogelijkheden

Een groot voordeel van SEA is dat het veel verschillende mogelijkheden biedt. Er kan op veel manieren worden geadverteerd zoals videoadvertising (op YouTube en websites), display advertising (bijvoorbeeld banners op websites), Google Shopping (e-commerce) en advertenties om met nam-e apps te promoten.

Deze verschillende mogelijkheden zijn er om op allerlei verschillende markten de beste prestaties te kunnen leveren. Wij zullen samen op zoek gaan naar de optimale gepersonaliseerde strategie voor jouw website.

Google Analytics

Bij al onze marketing inspanning houden wij alles bij wat er wordt gedaan. Dit wordt met name gedaan door Google Analytics.

Voor elk bedrijf is het van kritiek belang om te weten wie de doelgroep is. Met op maat gemaakte rapportages uit Google Analytics wordt dit tot op detail in kaart gebracht.

Met behulp van Analytics kunnen de juiste vervolgstappen worden gezet voor zowel SEO als SEA campagnes.

 

https://ralfvanveen.com/seo-en-sea

About