0rk.nl
Image default
Internet marketing

Chatbots vormen de toekomst van online klantenservice

Moeten we je nog uitleggen wat een chatbot is? Nee, gelukkig maar. Als ondernemer ben je ongetwijfeld mee met deze nieuwe trend en wie weet kunnen chatbots ook wel voor jouw bedrijf het verschil maken. Een chatbot is een sterk staaltje technologie, waar heel wat bedrijven ondertussen gebruik van maken. Logisch als je ziet welke voordelen een chatbot biedt.

  • Chatbots worden door heel wat bedrijven ingezet op hun website, maar ook meer achter de schermen kunnen ze nuttig werk verrichten.
  • Slimme chatbots nemen heel wat van het werk van je customer service uit handen. De oplossingen worden steeds slimmer en door middel van artificiële intelligentie leren de chatbots ook elke dag bij. Daardoor loont het om er veelvuldig mee aan de slag te gaan.
  • Hoe meer vragen chatbots krijgen, hoe slimmer ze worden en hoe accurater ze toekomstige vragen kunnen beantwoorden.

Mirakels hoef je er natuurlijk niet van te verwachten, maar de technologie staat al heel ver. De chatbot van Boom!!Chat wordt nog elke dag verder geperfectioneerd!

Chatbots zijn dag en nacht inzetbaar

Het grote voordeel van een chatbot? Je kunt deze 24/7 inzetten en je hebt er maar eentje nodig om je customer support te laten draaien. Je bespaart dus heel wat mankracht uit op je customer service. Met één chatbot die nooit ziek is, met vakantie is of geen zin heeft, run je je hele klantenondersteuning. Uiteraard zullen voor sommige zaken nog steeds menselijke ingrepen nodig zijn, maar je zet je duurbetaalde personeel wel efficiënter in.

Bovendien kunnen klanten op gelijk welk tijdstip met hun vragen bij je customer service terecht. Hierdoor mis je geen enkele klantvraag meer en kun je snel op de behoeften van de klant inspelen. Reken maar dat de klant dat weet te appreciëren, ook wordt hij/zij verder geholpen door een chatbot.

Betaalbare chatbots bij Boom!!Chat

Zijn chatbots duur? Nee, dat is een misvatting. Bij Boom!!Chat maken ze een chatbot ook bereikbaar voor kmo’s. Je moet natuurlijk wel investeren, maar die verdien je dubbel en dik terug op je personeelskost en klanttevredenheid. Tevreden klanten bestellen vaker en meer. Onderzoeken en bevragingen wijzen uit dat een chatbot maar liefst 90% van de vragen van je klanten kan beantwoorden. Dat is best wel veel, zeker als je weet dat deze technologie nog niet zo lang bestaat. Beschouw het investeren in een chatbot dus gerust als investeren in de toekomst van je bedrijf.

Meer weten over de mogelijkheden van chatbots en waar Boom!!Chat het verschil maakt? Contacteer deze mensen eens en ze vertellen je er met plezier meer over. Een chatbot kan ook voor jouw onderneming mee het verschil maken. Zeker als je je veeleisende klanten wil ondersteunen en aan je onderneming binden. Met een chatbot speel je in op de verwachtingen van je klant!

https://www.boomchat.info