Ben jij een marketingstrategie aan het uitzetten? Heb je er wel eens stil gestaan bij het verschil tussen offline en online marketing? Daar zit namelijk een groot verschil tussen, hoewel je dat misschien niet zou verwachten. Veel bedrijven hebben vaak al een goede offline marketing campagne, maar deze is helaas niet een op een te kopiëren naar je online marketing strategie. Je moet er alleen al rekening mee houden dat mensen online vaak de mogelijkheid hebben om te reageren op jouw strategie. Het is handig om hier rekening mee te houden en in sommige gevallen zelfs een aparte strategie voor te hebben. Wat doe je bijvoorbeeld als mensen negatief reageren? Vaak kun je van tevoren al voorspellen hoe mensen kunnen reageren. Sta hier bij stil en bedenk hoe jij vanuit het bedrijf waarvoor je werkt kunt reageren op deze reacties. Grotere bedrijven hebben vaak een team samengesteld dat in tijden van een (online) crisis in actie komt. Zeker met social media is dat nu soms nodig. Een post kan zomaar ineens viral gaan en daar moet je als bedrijf op in kunnen spelen. Zeker wanneer je een bepaald imago staande wilt houden. De kosten van online marketingEen ander verschil tussen offline en online marketing zijn de kosten. Bij offline marketing kunnen deze best in de papieren lopen. Een advertentie in de krant kost al snel meer dan je zou willen. Online kun je ook vaak al gratis een campagne voeren, bijvoorbeeld op je website of via social media. Een goede strategie is om bijvoorbeeld eens als gastblogger op te treden bij een door jouw doelgroep veelgelezen blog. Hiermee kun je veel extra aandacht genereren voor jouw merk. Dit kost je vaak niets. Alleen de investering van tijd, maar die ben je ook kwijt bij een betaalde campagne. |
http://www.4internetgroep.nl/online-marketing-traffic-conversie/ |