Checklist verhuizen

Soorten Verhuizen

Iedereen heeft er vroeg of laat al eens mee te maken. Het is een hele rompslomp. Maar toch, als u er niet aan begint, dan kan de nieuwe plaats evenmin de beoogde vreugde brengen. Maar hoe vat u het toch aan? Uiteraard zal dit verschillen naargelang het type verhuis. Gaat het over een zakelijke verhuis? Denk aan een bedrijf die zijn werkplaats wenst uit te breiden. Een winkel die een groter pand wil betrekken. Een particulier die dichter bij de kinderen hun school wil wonen? Zelfs een vestiging in het buitenland kan. Afhankelijk van het type verhuis zullen andere zaken belangrijker zijn. Dit is uiteraard nog gemakkelijk te bepalen. Laten we als fictief voorbeeld aannemen dat u een pand wilt betrekken in Amsterdam. We noemen dan gemakshalve de verhuisfirma: ”verhuizen Amsterdam” en de opdrachtgever “verhuizer Amsterdam”.

 

Het inpakken

Het volgende punt van aanpak is de goederen inpakken. U wilt uiteraard niet dat de firma “verhuizen Amsterdam” uw materiaal breekt onderweg. Meestal kan u de benodigde zaken vinden bij de onderneming die het werk op zich neemt. Dekens zijn onmisbare zaken om grotere meubelen op een veilige manier te kunnen overbrengen. Niet alleen kasten, stoelen en banken dienen van beveiligingen voorzien te worden. Ook het kleinere gerief zoals borden, tassen, glazen worden best met de nodige aandacht voor goed transport ingepakt. Indien ‘verhuizer Amsterdam’ echter een bedrijf is met machines dan zal een gespecialiseerd team aangesproken worden om hier bij te assisteren. Het spreekt voor zich dat in dit specifieke geval, elk toestel mogelijk een andere behandeling vergt. Toch zal ook hier de nodige aandacht gaan naar het ongeschonden afleveren van het materiaal op de nieuwe locatie.

 

Misschien hoeft niet alles mee

Tegelijkertijd met het klaarmaken van de goederen, kan u best al meteen een selectie maken. Sommige zaken gaan mogelijk niet meer passen in het nieuwe interieur of zijn ronduit overbodig geworden. Misschien zijn er in de loop der jaren hebbedingetjes gekocht, die eigenlijk geen enkel doel meer dienen. Die hoeven niet mee. Enkele kunnen nog nuttig zijn voor anderen en gaan daarom beter naar de kringloopwinkel. Andere spullen worden beter gerecycleerd via het containerpark. Het sorteren kan een verschil uitmaken in de kosten die ‘verhuizen Amsterdam’ zal aanrekenen. Logisch ook, als er minder te werk is, dan bent u vlugger klaar en zijn er minder uren te betalen.

 

Het labelen

Wanneer u aankomt op de bestemming, dan wilt u zo vlug mogelijk op een zo eenvoudig mogelijke manier, alles snel inrichten. Dit kan pas, wanneer alles op voorhand goed gelabeld was. Als het geheel overzichtelijk verloopt met degelijke aanduidingen op dozen en verpakkingen, dan is het slechts een kwestie van alles meteen in de juiste ruimte te plaatsen. Liefst zelfs meteen op de definitieve plek. Het helpt wanneer naast een label op de dozen zelf, er een lijst is die kan afgevinkt worden bij het binnenbrengen. Zo blijft het overzicht behouden en kan u evenmin iets vergeten.

 

Administratie

Het enige wat ‘verhuizer Amsterdam’ nu nog moet regelen is de administratie. Gemeente, watervoorziening, energieleveranciers, dokters, werkgevers of in het geval van een zakelijke verhuis, de klanten. Allen dienen verwittigd te worden van de veranderingen. Om niemand over het hoofd te zien, wordt ook hier best een lijstje van gemaakt.

https://heboverhuizingen.nl/